Kalite Yönetim Birimi Çalışmaları
20 Eylül 2024

KALİTE YÖNETİM BİRİMİ ÇALIŞMA TALİMATI

1. AMAÇ: Sağlıkta kalite standartları, kalite yönetim sistemi ve mevzuata uygunluğunun; sürekliliğini, yeterliliğini ve etkinliğini sağlamaktır.
2. KAPSAM: Kalite yönetim birimini kapsar.
3. KISALTMALAR:
SKS: Sağlıkta Kalite Standartları
4. TANIMLAR:
5. SORUMLULAR: Başhekim, Kalite Yönetim Sorumlusu ve Birim Personeli
6. FAALİYET AKIŞI:
6.1. SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak,
6.2. Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmek,
6.3. Öz değerlendirmeleri yönetmek,
6.4. İstenmeyen olay bildirim sistemine ilişkin süreçleri yönetmek,
6.5. Risk yönetimi ile ilgili çalışmalarda yer almak,
6.6. Hasta deneyimi ve çalışan geri bildirim anketlerinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları gibi) yönetmek,
6.7. SKS çerçevesinde dokümanın yönetimini sağlamak,
6.8. Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmek,
6.9. SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmak.
İLGİLİ DOKÜMANLAR:

KALİTE YÖNETİM SORUMLUSU

GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI

1. BİRİM:

Kalite Yönetim Birimi

2. GÖREV ADI:

Kalite Yönetim Sorumlusu

3. AMİR VE ÜST AMİRLER:

Başhekim

4. GÖREV DEVRİ:

İzinli olduğu durumlarda yerine Kalite Yönetim Birimi Personeli vekâlet eder.

5. GÖREV AMACI:

 

Manavgat Ağız ve Diş Sağlığı Merkezinde Kalite Yönetim Sisteminin Sağlık Bakanlığı SKS’ ye uygun olarak hazırlanması, uygulatılması düzenli olarak denetlenmesi, düzeltici faaliyetlerin gerçekleştirilmesi ve gelişmelerin uygulanmasıdır.

6. TEMEL İŞ VE SORUMLULUKLAR:

6.1. Kalite yönetim birimi, kurumsal verimlilik ve gösterge yönetiminden sorumludur.

6.2. Merkezimiz tarafından yürütülen sağlıkta kalite sistemini kurma çalışmalarını yürütür ve koordine eder hasta memnuniyetini temel alan kaliteli hizmetin verilmesi için gerekli şartları sağlar.

6.3. Aylık olarak yapılan ayaktan hasta memnuniyet anketlerinin, dönemlik olarak çalışan memnuniyet anketlerinin yapılmasını takip eder ve bu anket sonuçlarının KKS sistemine kaydını yapar.

6.4. Kalite Yönetim sistemi için gerekli proseslerin oluşturulmasını, uygulanmasını ve sürekliliğini sağlar.

6.5. Merkezimizde hasta şartlarının bilincinde olunmasının yaygınlaştırılmasını sağlar.

6.6. Merkezimizde kalite yönetim sistemi mantığını benimsemek, sağlamak, yürütmek ve devamlılığını sağlamak için gerekli prosedürleri hazırlar.

6.7. Sağlıkta kalite sistemi değerlendirmelerine başkanlık eder, merkezimiz adına kalite faaliyetleri ile ilgili görevleri yürütür, proseslerin oluşturulmasını, uygulanmasını ve sürekliliğinin sağlanmasını koordine eder.

6.8. Periyodik olarak yapılan toplantılarla, yönetimi çalışmalar hakkında bilgilendirir.

6.9. Kalite yönetim sistemi ile ilgili doküman prosedür ve talimatların sürekli kullanılır halde olmasını temin eder.

6.10. Dokümanların güncelliğini ve kontrolünün devamlılığını sağlar.

6.11. Kalite yönetim sistemi ile ilgili konularda yönetim ve ilgili kişilerle görüş alışverişinde bulunur.

6.12. Kalite yönetim sistem çalışmaları ile ilgili eğitim faaliyetlerini koordine edilmesini sağlar.

6.13. Kalite yönetim sistemi ile ilgili konularda dış kuruluşlarla irtibatta bulunur.

6.14. Kalite yönetim sisteminin performansı ve iyileştirilmesi için gerekli raporları üst yönetime sunar.

6.15. Kalite yönetim sisteminin içerisinde bulunan yazışmaları sağlar. İstatistiksel analizler yapar ve konu ile ilgili raporlar hazırlar ve ilgili birimler arasında koordinasyonu sağlar.

6.16. Kalite yönetim sistemi kapsamında bütün prosedür, talimat ve formların takip ve kontrolünü yapmaya yetkilidir.

6.17. Merkez içerisinde kalibrasyona tabi tutulacak cihazların belirlenmesinde karar verici olmaya yetkilidir.

6.18. Kalitenin yaşam tarzı olduğunu çalışanlara benimsetilmesini sağlar.

6.19. Sağlıkta kalite yönetim sistemindeki komitelerin çalışmalarına katılır.

6.20. Öz değerlendirme ekiplerini belirler, öz değerlendirme yapacak ekip ile öz değerlendirme takvimini ve planını hazırlar, başhekimin onayına sunar.

6.21. Öz değerlendirme sonuç raporlarını üst yönetim ve birim kalite sorumlularının bilgisine sunar.

6.22. Birimlerde tespit ettiği uygunsuzluklarla ilgili Düzeltici ve İyileştirici Faaliyet başlatır.

6.23. Dış değerlendirme yapılırken tetkikçilere refakat eder.

6.24. Başhekim tarafından verilen diğer görevleri yapar.

7. YETKİLER:

 

Temel iş ve sorumluluklarda belirlenen tüm faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde yetkilidir.

8. ETİK İLKELER: